Wednesday, February 9, 2011

Sopan La Sikit!!!

Aku ni bukan la anti-pompuan.Kang jadik kaum Nabi Luth lak kang.Aku ni memang la ade ati kat pompuan.Dah tu memang lumrah;laki nak ke pompuan,jantan nak ke betina.Tak gitu.

So ape yang aku nak tulis kat entry kali ni adelah berkaitan ngan pompuan la.Seperti yang kite sume tau,orang pompuan ni kan terkenal ngan sifat lemah lembutnya,sopan,halus budi bahasa(yang aku tau je la).Tapi sekarang ni dah macam2 jenis pompuan dah.Makin pelik dibuatnye.Banyak la yang peliknye.

Contohnye senang je.Berlaku kat aku.1st mase aku ngan kawan2 aku pegi makan tengah hari kat kampus.Time tu memang ramai orang sebab mase tu pukul 1.So memang time lunch la kan.Yang orang keje kat pejabat la,lecturer la,makcik cleaner la,pak guard la,student la sume pakat pegi makan.Jadi aku ngan member2 aku tadi pon macam maen rebut kerusi la ngan golongan2 yang aku cakap tadi.Last2 dapat la satu meja sebelah je ngan ade budak2 pompuan.Sebelah lagi satu lak meja student2 international dari Iran kot.

Mase kitorang makan,memang bising la dengar diorang borak2.Tak kesah la setakat nak borak2.Tapi tiba2 je satu suara yang memang kau2 la sumbang gelak.Rupe2nye geng2 pompuan kat sebelah aku ni gelak.Perghhh tak leh blah.Aku pandang member aku,die pandang aku balik.Pastu dua2 senyum.Lagi satu buat malu je bile student2 international tadi pon tercengang bile diorang gelak.
                                                             Ni takpe la lelaki!

Citer 2nd pon berlaku pada ari yang same.Tapi mase ni nak balik mase nak tunggu bas.Ok la,aku pon jalan bertiga ngan member mase nak pegi bus stop.On the way nak pegi bus stop tu banyak la lalu kat kelas2 lain.Mase kitorang lau je kat depan satu kelas ni keluar la bape orang pompuan yang baru gak abis kelas.Tak kesah la diorang nak borak pasal ape pon mase jalan tu sebab tu boleh hilangkan rase bosan mase jalan.Tapi
cakap slow2 dah la.Cakap macam bagi command mase nak kawad je.Mase tu die jalan betol2 belakang aku pastu die berdehem-dehem lak kan.Aku bagi la chance kat die suruh die jalan dulu.Tapi tu pon bising lagi.Rase nak hentak je ngan kasut aku ni.Pastu die terserempak la ngan coursemate die kot.Tanpa rase segan-silu dan konfidennye,terus die jerit 'botaaaaak!!!'.

Ape la nak jadik?Bukan nye suruh main rugby pon tapi suruh tunjuk la sikit adab atau kesopanan tu sikit bukannye susah pon.Bukan la aku nak menangkan orang lelaki,tapi orang laki ni dah memang tabiat macam ni.Tak heran la.
                      


                                                           Cantik pon cantik

0 comments: