Friday, July 5, 2013

Mundar-Mandir Di Malam Hari - KB

Dalam entri sebelum ni(rujuk sini), aku ade citer pasal sikit ape aku buat dekat Kelantan kan. Tapi, tu sikit je. Jadi, dalam entri ni, lebih la mendalam sikit.

Al-kesahnye, dari dekat Penang lagi aku dah sms member aku yang aku akan ke Kelantan pade hari tu. Setelah balas punye balas, kitorang pon bersetuju la nak pegi berjumpe. Tapi malam la sikit. Aku pon tak tau sebab ape nak jumpe malam sikit. Aku ikutkan je.

ihsan google

Dalam pukul 9 camtu, ayah aku ade suruh pegi isi minyak dulu kereta tu sebelum keluar. Lagi satu, die kirim kopi o.

Walaupon kurang familiar dengan jalan2 dekat KB ni, ku gagahkan jugak. Last2 cari2 punye cari, sampai la aku ke lokasi seperti di bawah setelah melalui kesesakan dekat depan Pasar Siti Khadijah tu. Mane la kau tau ade pasar ala2 downtown dekat depan tu kan.

depan die pulak ade petronas...memang ngam la

Lepas dah selesai semua tu, aku pon balik semula ke hotel dan bagi le kopi tu ke ayah aku. Lepas tu, aku pon keluar la balik nak jumpe member aku ni. Bile dah keluar, aku pon dengan berlagak supaya tak lalu depan Pasar Siti Khadijah tu lagi. Untuk ke Kubang Kerian, aku main follow je signboard ke Kuala Terengganu.

Mase on the way tu, banyak kali la member aku ni call aku. Aku ade cakap yang la yang aku ade lalu depan Hotel Renaissance ape semua. Last2 sampai la jugak ke Kubang Kerian walaupon terlajak jugak dari tempat nak berjumpenye.

Lepas dah berjumpe, member aku ni ajak la pegi KFC je. Padahal dah beratur dah nak beli, tetiba je member aku tanya yang aku kesah ke tak makan dekat sini. Aku jawab senang je; bawak la pegi tempat yang dekat KL takde. Setakat KFC, bersepah dah KL tu.


ihsan google

Last2 die ajak aku ke Pizza Islam Tasha tak jauh dari situ. Ape yang aku nak katekan, memang agak unik jugak la pizzanye. Lame la jugak kitorang dekat kedai. Bukak balik citer2 lame kan.

Bile dah balik semula ke hotel, mak aku tanye yang aku tak sesat ke nak Kubang Kerian tu. Aku jawab senang je; ni Kota Bharu, bukan Johor Bahru. Jujur kukatekan walaupon aku orang Johor, aku still tak pass jalan2 JB ni. Setakat Skudai-Tampoi-Uda boleh la sikit2. Masuk town betul2, meraban la jawabnye. Biarla jalan2 dekat KL pulak sebab kalau sesat, takde la masuk ke Kompleks Kuarantin tu kan.



0 comments: