Sunday, October 20, 2013

RM3.45 Punye Pasal

Pagi tadi, sewaktu aku masih lena dibuai mimpi, tetibe je phone aku berbunyik menandakan adenye sms masuk. Dengan tak berape ikhlas nak bukak mate, aku pon ambik la phone aku tu. Dan tertera la message yang mengatekan akaun Yes4G aku kena bar. Aku ignore je message tu dan menyambung semula tido.

Dalam tengah hari camtu, aku nak la online pakai wifi kolej aku kan. So, macam biase la aku pon log in macam biase; masukkan student id aku dengan password. Dan hasilnye, macam dekat bawah ni


Aku pikir ianya mungkin berpunca daripade masalah teknikal je kot. Lantas, aku pon restart la laptop aku ni. Aku memang yakin aku tak pakai wifi dekat device lain. Sekali lagi, aku ulang benda yang same dan hasilnye macam ni

ambik gambar same je!
Aku tersenyum je memandangkan aku ade satu lagi plan; buat je hotspot kan. Malangnye, Maxis ni pon satu hal. Nak upgrade dulu. So, memang tak boleh aku nak beli internet.

Disebabkan hujan, maka aku tangguhkan dulu niat nak bayar bil Yes ni. Aku pon lelap la dulu sebab hujan kan. Nikmat! Paling dekat nak bayar bil ni adelah dekat Arked Meranti. Dalam UTM je pon. Tapi, hari ni tutup.

Jadi, aku gagahkan la jugak ke Taman U. Memusing jugak la aku carik kedai2 yang boleh bayar Yes hasil daripade ambik alamat die. Ade tu memang ade. Tapi semuanye tutup belaka. Last2, pegi la aku ke Skudai Parade.
google sahaje

Nasib bukak dekat sane. Ni semua gara2 RM3.45 ni. Tak percaya tengok la gambar bawah ni.


Habis takde internet. Bukan la aku ni anti-social sangat sampaikan asyik nak online je kan. Tapi, paham je la kan sekarang ni. Semua bende yang berkaitan pelajaran pon pakai internet. Lecturer pon pos2 bende baru dalam E-Learning. Lagi satu, bile phone takde internet, whatsap pon tak on la kan. Buatnye ade awek pos moment dekat WeChat, dah tak dapat tengok. Hehehehe...


Dah ade internet, moh bertwitter
@RidzwanMohamed

0 comments: