Sunday, October 6, 2013

Dari Assignment Kepada Betul

Baru2 ni aku ade dapat assignment yang mane memerlukan aku buat perbandingan website antara company2 airlines dekat Malaysia ni; Malaysia Airlines(MAS), Air Asia, Firefly, Malindo. Tapi pilih dua je daripade 4 ni.








Disebabkan aku tak dapat petunjuk nak pilih company yang mane 1, so aku bukak keempat-empat sekali. Pilih yang mane agak2 senang, baru la pilih kan.

Tugas dalam assignment ni kena pilih satu destination dari JB dalam bulan 10 ni. Bulan 10 tu tak kisah la dalam berape hari bulan. Aku pon pilih dalam belas-belas hari bulan sebab mase tu time nak balik raye haji. Trip yang aku pilih adelah JB ke KL. Senang je kan.

Lepas dah siap semua tu, aku main2 la kejap. Aku tukar la kan dari KL ke JB pulak. Dan akhirnye aku menjumpai ini....

Tengok la hargenye

Dengan pantasnye aku pon booking la. Takut2 habis pulak nanti kan. Bukan ape aku pilih ni. Sebabnye harga tiket bas dari JB ke KL pon dah naik. Mase 1st time aku balik hari tu mase hari Malaysia hargenye RM31.20. Rujuk entri ni. Nak balik JB semula harganye dalam RM34++ sebabnye ditambah dengan cas perkhidmatan dekat Terminal Bersepadu Selatan(TBS) tu.

Dalam RM3 lebih jugak la cas kat sini

Sekarang ni harga tiket ke KL dah naik sampai RM34. Aku rase kalau nak balik JB pon hargenye tetap naik jugak la kot(betulkan kalau tersalah). Jadi, alang2 kan, baik la tambah sikit dalam lebih kurang RM5 je kan. Dapat naik flight. Perjalanan dari 3 jam lebih boleh jadi 45 minit je kan.


Dah balik rumah nanti, bukak twitter,
follow la @RidzwanMohamed ok.



0 comments: