Thursday, August 29, 2013

Negaraku Terlepas, Tapi....

Semalam, aku dengan member aku ni pegi la Times Square. Aku tak kesah pegi Times Square hari2 bekerja gara2 budak2 sekolah pon turut bersekolah!

Kitorang sampai situ dalam pukul 6 lebih gitu. Plannye memang nak tengok wayang. Dengan kate sepakat yang kami buat, kitorang pilih untuk tengok citer Elysium. Paling awal mase tu adelah pukul 7.30. Jadi, kitorang pon beli la tiket.


Perkara pertama adelah aku buat adelah aku pegi 7-Eleven kat sebelah kaunter wayang tu sebab nak tengok paper yang waktu maghrib pukul berape. Makne taknye, citer start pukul 7.30. Paling tak pon citer habis dalam pukul 9 kan. Mase tu Maghrib ade lagi ke?


Sementara tunggu Maghrib tu, kitorang lepak la dekat KFC dekat bawah tu. Macam2 citer la bukak kan. Termasuklah pasal kena nyanyi lagu Negaraku sebelum start movie dekat wang tu kan. Kalau tak silap aku, benda ni start 28 Ogos dan semalam jugak adelah pukul 28 Ogos.

Dalam 7.20 gitu kitorang gerak ke surau. Maghrib pon masuk pukul 7.22. Biasela, dah pegi surau lambat, jawabnye kena 'q' la dulu kan. Kirenye jemaah kedua la jugak kitorang. Habis solat ape semua dalam 7.40 camtu.

Masuk2 je dalam hall, dah gelap. Seat kitorang dekat tengah. Memang kena mendaki la jawabnye. Disebabkan gelap, aku pon nyaris terjatuh sebab kaki aku tersampuk dekat tangga dalam hall tu. Pastu, aku dengar la ade suara yang macam nak gelakkan aku. Ikutkan hati aku, nak je aku cabut selipar aku, pastu pukul kepala die. Tapi, karang aku dituduh melakukan keganasan terhadap wanita pulak kan sebab memang kompem yang gelakkan aku tu adelah pompuan. Cuma aku tak pandang muka sebab malu punye pasal.

Mase kitorang duduk je dekat seat kitorang tu, citer pon start. Jadi, tak payah la kitorang nyanyi lagu Negaraku. Tapi, sepanjang malam lepas, aku still tertanye-tanye yang ade ke tidak lagu Negaraku ni kan. Akhirnye persoalan yang bermain di minda aku ni terjawab pabila aku bace paper hari ni.

cer tengok tajuk belah atas kiri tu....hahahaha


Yang penting, kitorang sempat Maghrib dulu.

Dah tengok Elysium? 
Tak kisah la dah tengok ke belum, on la twitter pastu follow @RidzwanMohamed

0 comments: