Wednesday, February 5, 2014

Hari Ini: Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra

Dalam entri lepas (rujuk sini), aku ade cerita yang aku ade ke Rantau Panjang. Dalam entri tu juga ade menyebut aku ade singgah dekat Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra ni. Jadi, dalam entri ni, aku nak la cerita sikit pasal masjid ni.

Masjid ni dinamekan macam tajuk diatas. Name pendeknye adelah Masjid Beijing. Nak tau sebab ape dinamekan Masjid Beijing? Bace la entri ni sampai habis ye.


Untuk menjimatkan mase korang bace entri ni, ape kate layan je la gambar2 dekat bawah ni


 Siap ade ruang jualan lagi

Ni ruang dalam die

 Ni pintu utama; belah kiri muslimin, belah kanan muslimat

 Tu ruang wuduk

3 jam!

Ni view dari tempat ambik wuduk tu

 Pintu gerbang die

 Ruang parking yang besar
Serius, bagi aku la masjid ni unik. Memula lalu sini, terus terdetik dalam hati aku kate 'besar tokong ni'. Sekali bile diamati betul2, masjid la.

Tak pasti masjid ni ade wifi ke tak. Ade ke tak internet, senang2 follow la twitter
@RidzwanMohamed

0 comments: