Tuesday, February 11, 2014

Terkandas 2 Jam

Baru ni ade kesempatan nak update blog walaupon cerita ni sudah boleh dikategorikan hampir expired. Maklumla, sem baru dah start. Nak kene setel tu la, ni la, susun jadual la, kejadahnye la. Ceritanye gini...

Pagi Sabtu yang lalu, hari nak balik ke JB ni, aku dapat call daripade satu nombor yang start daripade '03'. Sah2la tu bukan no handphone kan. Mesti nombor tetap punye; office ke, rumah ke, paling tak pon mungkin panggilan hangit dari HotFM.
Mane la tau ade orang yang sudi pedajalkan aku

Rupe2nye ianya hanyelah panggilan daripade TBS yang mengatekan bas yang sepatutnye aku naik tu tak dapat gerak. Baru la aku tau ape fungsi TBS ni mintak no phone tiap kali nak beli tiket. Aku pun wat lek wat peace je la. Nak buat camne kan. Macam mane sekali pon aku tetap nak balik hari tu sebabnye aku kan orang penting dekat sane (poyo!)

Dengan bertemankan keyakinan yang menebal dalam diri ni, aku pon gerak la dari rumah ke TBS dengan naik LRT. Gunakan pengangkutan awam yang ade (lagi satu poyo).


Sampai2 sane aku pon ingat la balik dekat pesanan orang tu supaya pegi dekat kaunter belakang yang dekat dengan Seven-Eleven tu. Melilau jugak mate aku cari kaunter bas Lion Star. Tapi takde. Lion ade...Star pon ade. Tapi perkataan tu bergabung dengan perkataan lain sehinggala melahirkan name baru macam Starmart. Lion Star tetap tak kujumpa. Nak sedapkan hati, aku pon pegi la tanye sorang amoi yang jage kaunter tu kan. Lepas tu die suruh pegi kaunter depan nak setel macam mane kan.
Bosan punye pasal, sempat pulak snap gambar ni

On the way nak ke kaunter depan tu, lalu la dulu office khidmat pelanggan TBS tu. Memandangkan aku pelanggan TBS tu, maka aku rase haruslah aku mendapatkan khidmat dekat situ. Bile cerita segala luahan isi hati aku ni dekat akak jage kaunter office tu, maka die suruhnye aku pegi kaunter A, B, atau C.


Aku pon menuruti arahannye. Sampai sane lepas cerita ape semua aku pon diberi dua pilihan; nak die carikan tiket baru atau pulangkan duit. Disebabkan aku mata duitan, memang aku pilih duit la kan. Siap mintak IC sebab nak photostat dengan tiket bas yang tak jadi tu.

Dapat je duit, terus aku ke kaunter belakang tu nak cari tiket baru. Macam biase, aku memang pilih bas favourite la; KKKL. Berita buruknye bas terawal ke JB mase tu hanya pukul 12.30 sedangkan mase tu baru pukul 10 lebih. Tapi yang berita baiknye yang jaga kaunter tu cun. Nak je aku bagi duit besar bagi lame sikit die nak pulang baki. Tapi, aku pakai je la duit yang kene pulang tu dulu.

Ihsan google

Maka dekat 2 jam jugak la aku melahu dekat TBS tu. Nak hilangkan bosan, aku beli paper, segala berita aku bace. Begitu la TBS ye. Patut mintak nombor phone. Nasib pulang balik duit. Bagus betul.

0 comments: