Friday, January 21, 2011

Cube la Bagi Signal

Aku ni selalu la balik rumah.Dah name rumah dekat jadi jangan sie2 kan kelebihan ni.Ye la kampus dekat Jalan Semarak,kolej lak kat Setapak,rumah lak kat Ampang.Kan dekat tempat2 tu kan.Jadi boleh kate tiap2 minggu la aku memunculkan diri kat rumah ni.

        Jalan Semarak
                                                                  


Ni kolej aku

                                                                           
 Salah sebuah bangunan kat Ampang

                                                  
Jadi bile kat rumah,aku ni boleh kate selalu la bawak kete,bawak moto tapi besenye bawak kete la.Maklumla tengah gile stereng.Mane je mak aku suruh bawak die pegi.Oh boleh aje.Tapi kalau nak suruh aku bawak kete,ade syaratnye:
                              1)Aku suke bukak radio.Sebab ni je la yang boleh buang stress kalau jam ke hape ke
                              2)Jangan melatah kalau nampak ape2.Sebab kang aku panik nanti buruk padahnye.

Tapi kan sepanjang aku drive kan aku cukup pantang kat driver2 yang masuk simpang tak bagi signal.Kalau kite nak keluar dari simpang tu kene la tunggu kete dari jalan yang straight tu lepas dulu kan.Pastu baru la kite baru boleh keluar kan.(kalau salah komen la ye kat JPJ ke polis trafik ke).Yang menjadikkan masalahnye,kadang2 mase kite nak keluar,kite ni beriya la menunggu macam menuggu ayam jantan bertelur sebab banyak kete yang kite kene lepaskan dulu.Tapi adela sebuah kete yang ntah camne ntah driver die boleh lulus test JPJ ye la masuk je simpang tu tak bagi signal.Kite ni beriya la tunggu kot2 la kete tu nak straight tapi tau2 je masuk terus kan.Sape tak panas walaupun air-cond dah habis dah bukak.Ikutkan ati aku ni nak je aku kejar kete tu sampai mane2 la die pegi.Bukan setakat lubang cacing,lubang ape2 pon boleh.Nak cakap pasal maki,bukan setakat sebakul aku rase boleh muat satu raga yang orang gune untuk  naik belon panas tu.
Bukan setakat raga,dalam belon tu boleh muat
maki aku tu
                                                 

Lagi satu kalau kite follow orang dari belakang.Bagi la signal dulu kalau nak masuk simpang tu.Tau2 je slow.Kadang2 kite pon huru-hara dibuatnye.Kite tengah laju tibe2 die slow.Nak lagi bes siap ade yang berhenti terus.Tengok orang belakang dah macam huru-hara,baru la nak bukak signal.Kalau langgar dari belakang kite lak yang dipersalahkan.Ala signal je,bukan je masuk dalam bil tnb pon.Ke setiap kali kelip2 lampu signal tu kene bayar.Kalu camtu aku nak gak jadik tokey signal tak pon pengurus tnb.Kan kaye tu.

Tenaga Nasional Berhad                                                                 




           NI LAH PADAH KALAU TAK BAGI SIGNAL!!!!!


  wei mane signal???
                                    


  kan tak pasal2 berlanggar        
                                                              

0 comments: