Friday, January 21, 2011

Sumpah Mengarut!!Sesumpah Pon Boleh Mengerti



Sebelum aku start,aku nak delak dulu boleh kah...kah....kah....kah.....wargh.....wargh.....wargh......2012!!!Arghhhh selamatkan diri.Mesti korang penah tengok citer ni kan?Kalau tak pernah tengok pon,mesti pernah dengar kan pasal 2012 ni.



Korang percaya ke?Kalau korang percaya,aku tak boleh nak halang la.Itu hak masing2.Tapi kat sini aku nak tegaskan bahawa sesungguhnye aku 1000% tak percaya pasal ni.Bukan tak percaya berlakunye hari kiamat,tapi mane la ade orang boleh predict tarikh hari kiamat tu.Tak percaya pasal hari kiamat ni karang jadi orang tak beriman lak.Kan dah termaktub dalam rukun iman yang ke-5;PERCAYA PADA HARI KIAMAT.


Nak citer pasal citer ni aku rase korang dah tau dah.Tapi ade ke patot nak selamatkan diri kene bayar USD1B untuk satu kepala.Gile babas.Kalau aku la memang mati camtu je la.Dah tu sorokkan daripada pengetahuan orang ramai.Orang2 VVVVVVVIP je yang tau pasal ni ngan orang yang ade fulus.Lagi satu yang tak tahan tu,bahtera siap ade enjin lagi tu.Oooo lupe lak dah taun 2012 dah ek.Zaman sains dan teknologi la katakan.Kalau nak ikut sejarah daripada zaman Nabi Nuh dah gune bahtera dah.Slek takde enjin je.Lagi satu boleh lak nak batalkan Olimpik 2012 kat London tu.Kalau camtu lupekankanlah hasrat Kementerian Belia dan Sukan nak buat Road To London.Lagi satu kesian la kat skuad bola sepak Malaysia sebab baru cadang nak masok World Cup taon 2024 kot.Kah.....kah....kah.....lawak pon ade dalam citer ni.



                                                    kesian Malaysia  kempunan la jawabnye
                                                                             nak piala ni

Asal daripada citer ni kan sebab adenye sorang mamat yang ramal hari kiamat ni berlaku pade 2012.Name mamat terbabit adelah Datuk Seri Nostradamus.Eh silap takde Datuk Seri.Name pon aku bedal je .Tapi yang pasti nama beliau ni start ngan huruf 'N'.Beliau ni orang mayan.Ala yang dok kat Mexico dulu tu.Mase tu aku rase Hang Tuah,Hang Jebat,Hang Lekir,Hang Lekiu,Hang Kasturi,palaotak Hang,Hang pasai apa,Hang apa khabar dan pelbagai jenis hang lagi belum lagi lahir kat dunia ni.Ramai orang percaya kat mamat ni sebab  banyak ramalan yang mamat ni buat jadi kenyataan.Tapi dah name pon manusia mesti la ade buat silap kan?Kalau tak mesti la setiap kali test@pekse dapat 101%.Sedangkan Nabi Yunus pon ade buat silap,inikan manusia biase.Kenapa?Kan Nabi Yunus putus asa pastu die duduk dalam perot ikan paus bape lame ntah.

Daripada tu sume aku rase nak tarik2 je anak tekak mereka yang percaya sangat yang kiamat ni jadik pade taon 2012.Biar tak boleh nak cakap lagi.Geram tol aku.Kan dah tertulis dah dalam Al-Quran pasal hari kiamat ni.Sedangkan kekasih ALLAH;Rasulullah pon tak tau bile kiamat ni jadik,diorang suke2 je kate kiamat tu jadik taon  2012.

0 comments: