Tuesday, January 22, 2013

Cerita Lain Di UiTM Lendu

Baru2 ni, kan agak kecoh kan pasal kejadian2 misteri yang berlaku dekat UiTM Lendu, Melaka kan. Jadi, aku jugak tak terkecuali nak cerita sikit pasal UiTM ni. Tujuannye bukan nak takut2kan student2 dekat sane, tapi sekadar untuk berkongsi sahaja.

Begini, cerita ni diceritakan oleh akak aku iaitu x-student yang pernah belajar dekat sini dalam tahun 2007-2010. Cerita ni die dapat daripada sepupu kawan(pon x-student UiTM situ) die yang sekarang ni tengah belajar dekat sane.


Kesahnye bermula apabila sepupu kepada member akak aku ni tadi duduk la dekat bilik die pada suatu malam. Senang citer aku namekan die "K" la sebab aku tak tau pon name sebenar die.

Pade malam tu, rumate si K ni kate nak pegi tido dekat bilik lain dan bermakna si K ni akan tidur keseorangan la di biliknye. Bile dah tido, biaselah kan, macam kite jugak kan, ade tersedar entah dalam pukul berape entah. Jadi, die ni pon tersedar la. Bile die ni tersedar, die ternampak ade orang dekat katil rumatenye ni tadi. Kalau tak silap la, die nampak rumatenye ni tadi berambut panjang. Tapi biase la dalam keadaan mamai2 camtu, ape je yang betul kite nampak kan.

Pade keesokan harinye, si K ni pon bertanye la kepada rumatenye ni tadi yang die tak jadi ke lepak bilik kawannye. Rumate pade si K ni tadi pon cakap la yang die lepak dan tido di bilik membernye . Maka berlakulah persoalan kepadanya siapakah yang berada dekat katil rumatenye itu.

Nampak tak berape seram kan? Takpe, anda boleh ketepikan post ini. Tapi ni la yang diceritakan akak aku.  Kalau die menipu, maka korang semua pon sedang ditipu la sekarang dan begitulah kalau betul, maka benarlah cerita ni. Sori la, kalau berlaku tokok tambah dalam citer ni. Kalau ade kesilapan ke, atau kesalahan, tolong la betulkan ea.

Memang agak pelik apabile student UTM cerita pasal UiTM kan. Tapi ingat, mase akak aku belajar dekat sane dulu, aku selalu la jugak pegi sane. Lagi pon MUNGKIN la bende2 ni ade kaitan dengan tempat yang baru siap tu kot. Ni bukan nak tuduh tau! Sekadar bagi pendapat je. Sebabnye mase zaman akak dulu, kurang sikit citer2 bende ni semua. Mase tu ade lagi pokok2 getah dalam kawasan UiTM tu.

semua gambar dari google je....

Last sekali, aku ingin memohon maaf kepada mane2 pihak yang agak kurang senang dengan entri ni. Sekali lagi entri ni bukanlah untuk menakut-nakutkan atau memomokkan student UiTM ni. Jauh sekali bukan untuk menjatuhkan imej universiti ni. Ape yang aku tuliskan ni adelah berdasarkan ape yang aku dengar dan juga berdasarkan pendapat aku sendiri. Segala ketidakpuasan hati, bolehlah diluahkan pade ruang komen yang disediakan. Peace yaw!

p/s: Same2 la kite mendoakan mereka ni semua terselamat daripade perkara2 yang tidak baik ni. Insya-Allah. 

0 comments: