Wednesday, March 20, 2013

Kelebihan Dhuha!

Ok, sebelom aku merepek dengan lebih lanjut lagi dalam entri ni, aku nak bagitau la yang entri bukanla bertujuan nak menunjuk-nunjuk atau riak. Entri ni aku buat hasil daripade pengalaman yang baru je aku tempuh lebih kurang dalam 2 jam lepas.

Seperti mane yang kite semua tahu, solat sunat Dhuha amat besar fadhilatnye terutamenye dalam bab2 yang melibatkan rezeki ni. Banyak dalil2 yang memperkatakan tentangnye.

Jadi, alhamdulillah, hari ni hati aku tergerak nak buat solat ni. Sebabnye time2 pagi camni free pulak hari ni.

gambar hiasan...

Agaknye sudah kuasa Allah swt kan. Habis je aku solat, tetibe je phone aku berbunyik. Dipendekkan citer, ade sms yang ade sorang member aku nak belanja makan. Dalam hati aku, subhanallah.

Tak kesahla die nak belanja ape pon kan. Tapi tu kan namenye rezeki. Mungkin ramai yang ade citer lagi hebat dari aku. Jadi, entri ni sekadar nak berkongsi pengalaman je. Pasal member tu, aku rahsiakan la sebab....suka hati aku la!

lepas jugak makan tengah hari aku!

Lagi satu, cuba ikhlaskan niat nak buat solat ni. Jangan nak pikir rezeki semata-mata.

6 comments:

AyueJean AJ said...

Alhamdulillah rezeki..
Mungkin berkat si=olat tu... =D

AyueJean AJ said...

*solat

Ridzwan Mohamed said...

mungkin jgk kot

shaz mizah said...

alhamdulillah dpt rezeki kena blanja mkn.. huhu

Anonymous said...

hebat mu noh wan

Ridzwan Mohamed said...

alhamdulillah