Sunday, May 5, 2013

Selamat Mengundi!

Hari ni adelah merupakan hari yang amat bermakna la kukirakan bagi hampir seluruh rakyat Malaysia. Bagi sesape yang tak tau peristiwa hari ni, aku rase wajarlah mereka dihanyutkan ke perairan Sulu bukan sahaja MyKad yang tidak layak mereka pegang, malah kemudahan2 seperti tandas awam juga tidak layak mereka gunakan jika diikutkan.

Walaupun tak mengundi seperti belum layak, dah layak tapi malas nak mengundi atau takut nak pegi mengundi, tapi AT LEAST tahu la hari ni hari mengundi kan.

Bagi aku yang merupakan golongan yang belum layak mengundi, aku hanya menjalankan rutin harian aku macam biasa. Tiada yang luar biasa dari yang biasa. Aku hanya mampu ambik tau je la. Dalam 4-5 tahun dari sekarang baru la aku layak mengundi disebabkan aku masih belum genap 21 tahun memandangkan birthday aku pade 10/12 nanti. In Shaa Allah

Lagi satu, pade mereka yang layak tapi tak mengundi adelah mereka yang mengada-ngada. Lebih2 lagi mereka yang boleh mengundi untuk program2 realiti TV tapi tidak untuk negara. Nak mengundi bende2 tu berbayar, aku rase nak mengundi pilihan raya ni free je.

google pon ambik tau pasal PRU ni

Akhir kate, undi la calon/parti yang anda rase betul2 boleh menjadi imam mentadbir negara/negeri dengan baik. Jangan disebabkan calon tersebut pernah belanja anda aiskrim Malaysia, anda pun mempertaruhkan Malaysia ni kepadanye.

Dah mengundi tapi tak nak buat ape,
follow Twitter: @RidzwanMohamed

0 comments: