Tuesday, June 26, 2012

Tak Bagi Peluang!

Hari ni masuk minggu yang ketiga dah semester baru dekat UTM ni. Aku pon dah citer sikit pasal ape yang aku kene buat dalam sem ni.

Tapi kali ni bukan la pasal projek atau assignment yang aku nak ceritakan. Cuma pasal gangguan yang aku alami dekat bilik baru aku ni.

Tanpa ada niat nak cerita hantu atau nak buat unsur2 saspen atau ape. Just straight to the point. Kesahnye selalu berlaku terutamenye pade waktu malam lebih kurang dalam 1-2 pagi camtu.

Time tu baru nak lelap la kan. Tapi dalam nafsu nak tido tu tengah mebuak-buak tu, datang pulak gangguan tu kan. Nak tau ape die gangguan tu? Ni haa die. Nyamuk la. Ape lagi. Takkan Bujang Sebelak pulak kan yang datang kacau. Ape die Bujang Sebelak tu, google la sendiri.

Tapi minggu lepas aku ade balik rumah la. Dipendekkan citer, mase dekat rumah tu aku ade terjumpe la satu kotak penuh koleksi ubat nyamuk. Ape lagi, tinggal separuh je la isi die. Lagi separuh dah selamat aku bawak balik bilik.
tak beri peluang!


Maklumla sekarang ni dapat bilik tingkat 1 je. Maka tanpa rase susah payahnye nyamuk2 ni senang je naek dekat bilik. Sekarang ni bukan masalah pasal tahan atau tak tahan kene gigit nyamuk. Nanti ade la kate yang aku ni lembik tak tahan kene gigit sikit dah masok blog. Tapi yang utamenye adelah nyamuk2 ni semua mengacau. Tau tak. Diulangi mengacau. Aku rase kalau lelaki macho macam mane sekali pon atau jejaka idaman Malaya la senang citer pon tak tahan kot kalau tengah tido kene kacau. Silap2 haribulan kene denggi pulak kan.

2 comments:

Razil Tahir said...

Btol! Nyamuk2 nie jangan bagi peluang!
Nasib baik bikil aku tingkat 3.. huhuhuh

Ridzwan Mohamed said...

lepas ni jumpe nyamuk memang takde belas kasihannye lagi