Thursday, June 7, 2012

Salah Satu Care Nak Majukan Citer Melayu (Tambahan)


Semalam aku ade tengok citer MIB 3 seperti yang telah aku ceritakan dalam post sebelom ni. Klik sini kalau nak tau ape postnye.

Bagi aku citer die memang best dengan muka Will Smith yang tak boleh blahnye. Citer die ade la masok pasal die pegi balik ke masa silam die.

Sekarang ni, aku nak tambah lagi cadangan aku untuk membestkan lagi citer2 tempatan. Kalau dulu, aku dah ade postkan dalam blog ni. Klik sini kalau nak bace.

Sekarang ni entri ni adelah tambahan daripade yang aku postkan dulu.

Bendenye sekarang adelah ape yang pengarah, produser atau yang sewaktu dengannye boleh buat adelah cube buat citer yang ade kaitan dengan sejarah. Contohnye macam dulu macam citer Misi XX Ray. Aku rase best la jugak walaupon mengarut. Tapi sekarang ni lagi la sikit2 citer pasal cinta, pukul-memukul, samseng, konsi gelap, hantu, dan citer2 pasal mat motor.

Sekarang ni, aku mohon sangat dekat mane2 yang sikit2 nak sensitif dengan hal2 sejarah ni tolongla berpikiran terbuka sikit. Maksud berpikiran terbuka dekat sini bukanla dengan menyokong LGBT tu tapi cube tengok citer2 omputih tu. Rilek je diorang masukkan orang politik, pegi balik dekat mase silam yang ade kaitan dengan sejarah diorang sendiri.

Mane yang baek daripade barat tu kite ambik la. Mane yang tak baek tu, tak usah la ikut. BTW, tahniah dekat KRU yang dah pon bukak akademinye sendiri. Ni pon bagi aku adelah salah satu care diorang nak memajukan citer2 tempatan.


2 comments:

ajax85 said...

xblh tahan tgk cerita mcm itu..hehehe

Ridzwan Mohamed said...

ape yang tak tahannye...?