Thursday, June 7, 2012

Tiket Wayang Terbaek!


Petang semalam aku dengan kawan aku ade keluar kejap. Biasela dah lame tak jumpe. Mane taknye sorang belajar dekat KL sorang lagi pon belajar dekat Kuala jugak tapi bukan Kuala Lumpur tapi Kuala Terengganu.

Ok la bukan pasal belajar yang aku postkan dalam entri ni. Cuma aku nak kongsikan betapa geli hatinya terkasimanye aku mase nak pegi tengok wayang semalam.

Kesahnye macam ni kawan aku ni suruh decide kat mane nak jumpe kan. Aku biase la carik tempat yang paling senang  la kan iaitu dekat Galaxy Ampang memandangkan tempat tu dekat je dengan rumah aku. Kat situ hanye ade wayang je yang membolehkan Galaxy Ampang tu terus bernyawa. Kalau tak, aku rase kompem dah jadik tempat seekers carik hantu dah.

Dalam bulan lepas, aku ade jugak round2 situ sebab nak carik keje kalau2 dekat situ ade nak pakai orang. So, aku memang namapak la wayang dekat situ tengah renovate.

So bile semalam aku pegi, dah cantik dah cuma nak beli tiket kene beli dekat counter strike kaunter makanan. Bile aku tengok mesin print tu, aku nampak sekali banyak kertas yang macam resit keluar. Pelik jugak aku.
siap stapler lagi tu


Rupe2nye kertas yang aku sangkakala sangkakan resit tu adelah tiket wayang tu sendiri. Macam topup beli dekat kedai tujuh sebelas dah aku tengok.

Bile panggung bukak je aku dengan member aku la antare golongan yang terwal masuk. Bile citer tu start je adela dalam 3 orang je; aku, member aku ni, ngan ade orang lain. Aku pon pikir agaknye tengok MIB 3 maknenye 3 orang je la kot. Dalam lebih kurang 10 minit lepas tu barula bertambah orangnye tapi yang pasti tak sampai pon 10 orang semalam. Memang terbaek la!
seat dekat dalam. bukan main kosong lagi


0 comments: