Thursday, June 21, 2012

Kini Aku Boleh Berlagak!


Cuba korang tengok jam sekarang. Tak kesah la jam ape sekali pon; jam dinding ke jam tangan ke, jam dekat komputer ke, jam hp ke janji jam la yang boleh bagitau sekarang pukul berape. Pastinye jam itu telah menunjukkan jam 12 lebih sikit kan.

Bukan ape. Saje je suruh tengok jam. Kalau ikut masa Masihi, hari berikutnye dikire lepas pukul 12 am. Ini bermakne sekarang ni dah masok pon hari berikutnye iaitu 21 Jun 2012. Ade ape dengan 21 aribulan?

Tarikh 21 haribulan ni bukanlah besday aku atau  besday someone special aku sebabnye aku takde awek pon dan besday aku lambat lagi. Hujung tahun karang baru besday aku. Tapi cube tengok gambar dekat bawah ni.

Justeru, tarikh 21 aribulan adelah boleh dikatekan hari berlagak bagi aku sebab broadband aku pon dah direnewkan kuotanye. Jadik macam2 la boleh buatkan bile dah internet laju. Tapi pandai2 saving jangan sampai baru 2 hari dah abis limit! Especially blogging la kan.
kalau rajin, aku update la....


Tu ikut Masihi! Kalau ikut Islam pulak, sekarang ni dah masok pon bulan Syaaban. Kire sebulan lagi untuk kite menyambut Ramadhan dan kire2 2 bulan lagi nak raye dah.

Akhir kate, same2 la kite banyak2kan buat amalan sunat dalam bulan Syaaban sebagai practice bagi bulan Ramadhan nanti. Tak gitu?

0 comments: