Sunday, June 17, 2012

Kompang X-Ray


Hari ni aku ade pegi kenduri kawen abang ipar aku punye kakak dekat Klang. Biase la kan, dah name orang melayu, jadi kompang semestinye ade la kan.

Sebut pasal kompang, mesti terbayang bende ni bulat, sejenis alat muzik yang biase dimainkan mase orang kawen, sambut orang2 besar dan sebagainye dan die punye tempat nak pukul tu diperbuat daripade kulit binatang lebih2 lagi kulit lembu.

Tapi yang aku nampak tadi, kompang yang diorang main tadi bukannye daripade kulit binatang, tapi dari kertas x-ray tu.

+
bayangkanlah!



Memula nampak tadi memang kompang diorang warne biru. Lutsinar lagi siap nampak tangan orang yang mengetuknye. Lepas tu bile aku tengok berape lagi orang dekat belakang tu memang sah bende tu diperbuat daripade kertas x-ray sebabnye siap ade gambar tulang lagi.

Mungkin ade antare korang dah lame tau dah pasal bende ni tapi tidak bagi aku. Lagi satu, lepas ni takde la bazir sangat kertas2 x-ray tu kan. Time nak buat medical check up bukan main lagi kan. Tapi bile dah dapat, bunag macam tu je kertas x-ray tu. Kirenye sekarang tak adelah lagi bazir2 ni.

TAPI RASE RUGI GILE SEBAB TAK AMBEK GAMBAR KOMPANG TU!


2 comments:

m said...

teringat tengok pertandingan kompang baru2 ni. memang syok!

Ridzwan Mohamed said...

mesti best kan!