Wednesday, July 6, 2011

Orang Tua Yang Tak Sedar Diri

Baru2 ni aku ade pegi merayau jap dekat sekitar Wangsa Maju ni.Seksyen berape tu tak yah la cakap kot.Tujuan aku merayau tu bukan ape nak cari farmasi sebab nak cari pasal ubat.Maklumlah "jarang kene sakit".Bile sekali sakit baru menggelabah cari ubat.
ubat!

Bukan pasal sakit yang aku nak kongsi tapi pasal 'sakit mata' aku tengok bile ade jembalang manusia yang dah tua + layak panggil atok pegi beli nombor.Kalau beli nombor handset(starter pack)tu tak kesah la tapi nombor ekor.
gambar hiasan semata-mata


Sebabnye farmasi tu dekat je dengan kedai nombor tu.So aku parking moto aku tu agak dekat la ngan kedai tu.Mase tu dalam pukul 5.30 macam tu.Time balik keje la kan.Aku nampak la ade pak cik yang berpakaian pejabat masok dekat situ.Pak cik...pak cik tak cukup ke gaji pak cik tu?Kalau tak cukup buat la bende yang halal macam jual dadah MLM ke ape ke.Janji halal!Kalau dah kawen + ade anak maknenye diorang semue kene tanggung ngan duet tu la ye pak cik?

Hiasan jugak

Lastly bukan la aku bermaksud orang muda ni boleh buat sesuka hati diorang je tapi yang dah tua tu sedar2 la.Ntah esok ke lusa ke hape ke kite mati sape yang susah?

2 comments:

mariam safiahkhalid said...

hurm...penin2 ngan manusia yg berjudi nih.depa mati depa tanggung sendiri.....ditegur karang, kate kuang ajo.....

RIDZWAN MOHAMED HUSSIN said...

tu la pasal.siap masokkan resit nombor tu dekat depan kedai lagi tu.macam nak tayang pulak