Saturday, April 28, 2012

Pabila Bintang Terjatuh...


Korang pernah tengok tak citer2 omputih ke, hindustan ke cina ke ape ke yang ade tunjuk scene bile tahi hidung bintang jatuh je, diorang akan buat hajat.

Tak pon korang pernah tak melihat taik bintang itu sendiri dengan mata juling kasar? Kalau tak silap aku la kan, seumur hidup aku, baru sekali je aku nampak ade macam cahaya warne hijau dekat bintang yang berjalan lepas tu terus lesap.

Bile aku tanye orang, diorang kate itulah taik bintang. Mase tu kecik lagi.

Tapi malam tadi, bile aku bukak lampu bilik aku, aku dapati ade satu objek dekat lantai bilik aku tu.

Ini la die objek tersebut...

Kalau nak tau ini bukan taik bintang, tapi bintang yang telah disingkirkan daripade member2 beliau.

Dan untuk pengetahuan, semua bende2 tu adelah akak aku yang buat. Habis die dekonye bilik aku. Haaa jangan nak menuduh aku macam2 ye bile tengok bilik lelaki ade bende2 macam ni.

2 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

baru nak tuduh tadi.. seb baek ko cakap akak ko tampal... haha

Ridzwan Mohamed said...

itulah pentingnya terangkan segalenye dalam penulisan blog...

hehehehe