Friday, February 22, 2013

Hampa Hatiku!

Baru2 ni kolej tempat aku duduk ni ade buat dinner dekat Kampung Pengantin. Dinner ni diberi name Malam Apresiasi Gemilang 2013.

haa... ni la die kampung pengantin. tapi ni mase orang kawen punye gambo ni kot


Pade malam ni lah dapat tengok yang mane budak2 pompuan masing2 menghias muka ibarat mukanye itu seperti kertas lukisan. Yang mane jarang buat 'aktiviti seni' ni nampak la lain. Terkejut la jugak. Yang lelaki pulak time2 ni la keluarkan segala aksesori yang ade seperti kunci kereta kaca mata Ray-Bannye la, blazernye la, kot yang dari mane asal usulnye la, rambut tak nak kalah ibarat padang lalang la (err...aku tak ea dalam semua ni).

Ok, berbalik pade tajuk,(bukan nak citer pasal orang) kesahnye, aku datang ke situ dengan keadaan yang amat la lapar. Aku dengan 2 orang lagi member aku pakat gerak dulu sebab kitorang naik moto je, yang lain naik kereta. So, memang sah2 la aku yang sampai dulu.

Sampai2 je dekat sane dah blank dah sebabnye dah la ramai awek orang. Puas jugak la mate aku melilau carik mane meja kitorang.

Bile jumpe je meja sendiri, hati aku mulala girang bile nampak sesuatu atas meja tu. Aku pikir macam tu sebab biasenye kalau dekat kenduri2 kawen mesti taruk makanan la dalam karung macam tu. Bile aku tengok, nampak la kertas yang biase buat muffin. Maka bertambahla riangnye hati aku. Maklumla perut dah lapar. Pikirnye muffin pon jadik la kan.

sabo je la. tapi takpe, boleh aku buat lap hingus aku nanti!


Memang kaler die coklat. Aku dah pikir dah muffin coklat la ni. Tapi bile aku bukak je karung tu, rupe2nye itu hanyalah tuala tangan yang kalernye coklat. Haa... takkan nak makan tuala kot? Jahanam!

9 comments:

cik tenggiling said...

Hahaha...kesiannya dia... sabar k..

Ridzwan Mohamed said...

memang bersabar la ni

seharum kasturi said...

ni x tau kategori mana ... x de budget or jimat budget ... hahahaaa

Ridzwan Mohamed said...

kedekut budget kot!

AyueJean AJ said...

HAhhahahhaha....
AJ pun penah tertipu.....
Sekali tu ingat tuala tu gula2 kapas...
Confident je nak bukak & makan...
Sekali mak tegur cakap tu towel.....

Ridzwan Mohamed said...

ringan dah same ringan dah kan, kapas dengan towel?

amer akat said...

aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
http://slapmestore.blogspot.com/

Mieza Jhaa K said...

Hahahaaha....::>_<::

Ridzwan Mohamed said...

amer akat: ok

Mieza Jhaa K: hehehe