Wednesday, March 23, 2011

Mandi Kari

Yang sebenarnye aku saje je tulis entri ni.Nak ingat balik citer zaman2 dulu.Ceh takde la dulu sangat,sekadar suke2 je tulis ni.

Mase kesah ni berlaku,aku berumur 14 tahun kire form 2 la.Mase tu tengah kat sekolah;time rehat.Tau la kat kantin macam2 kerenah yang boleh jumpe.Yang terjerit macam sampai nak tercabot tekak,yang muke puas hati,yang rase nak hentak je makcik kantin ngan senduk ,macam2 lagi la.Ok mase tu kalau tak salah aku cume beli nasi lemak je kot.Bile dah bayar sume nak blah la nak pegi kat meja makan nasi tu.Tapi nak kuar dari tempat nak bayar ke meja tu memang susah la kalau nak diibaratkan seperti ridzwan menyelesaikan Add Math la kirenye sebab punye la ramai orang.Memang payah wa cakap lu la.....

Haa... selesaikan Add Math




Mase nak kuar tu la segala-galanye terjadi.Begini,lepas aku rempuh je orang2 tu sume,tiba2 aku rase hangat je kat belakang aku ni.Bile aku toleh je belakang aku kau tau ape yang ade?Kuah kari yang masih belum dicicah oleh mane2 hamba Allah lagi.Nak tau ape yang dicakapkan oleh hamba Allah yang telah menumpahkan karingeri terbabit kepada aku?Sorry...sorry.... tak sengaje.Apekah perasaan anda jika anda berada ditempat saye pada saat itu?


Perasaan aku kalau digambarkan mase tu


Nak tau tak ape yang mintak sebagai ganti rugi?Aku cume ajak die pegi teman aku balik dorm je sebab nak tukar baju.Menunjukkan betapa baek nyer aku yang tak nak mintak duet ke hape ke....Itu pon die tak nak sebab die nak abiskan dulu roti canai yang dah tak cukup kuah lagi tu dulu.Nasi lemak yang aku beli pon terpakse la biar camtu je sebab nak balik tukar baju.Kalau nak makan,panas kari tu ade lagi la kat belakang aku ni.Rase malu pon ade sebab baju sekolah aku yang putih lagi bersih lagi suci tu terus bertukar kaler jadik same kaler ngan kari tu.Yang lagi bes bukan setakat baju je tapi kene jugak la rambut aku sikit.Terus kari tersebut menggantikan brylcream yang aku pakai.

Boleh digantikan dengan.....

INI!!!!

Kalau nak balek asrama mase waktu sekolah,kene mintak kebenaran daripada warden bertugas dulu sebab gate kat tangge asrama aku dulu kunci kalau waktu sekolah.Begitula peraturan sekolah aku dulu yang tak ubah macam kat Teluk Guantanamo kan?Berkunci-kunci lak.Jadi,dengan berbajukan 'kari' serta ngan kawan aku(bukan kawan yang tumpahkan kari tadi).Tebalkan muke aje la nak pegi bilek guru mase tu.Sampai ade cikgu yang tegur.Hai agak awak tak mandi ke pagi tadi?Sampai mandi gune kari ni.Ke awak ade adat awak sendiri samapai kene mandi kari ni?


Tapi petang tu agaknyer dah berasa salah kot...Manusia yang menumpahkan kari kat aku tadi menawarkan dirinye untuk membasoh baju aku tadi.Tapi tak pe la aku ni memang tak suke kalau orang laen tolong basuhkan baju aku.Baek tak aku?He3.Tu je la yang aku ingat untuk post dalam entri kali ni.

0 comments: