Friday, March 25, 2011

Limah Oiii Limah!!!

Amacam seram tak?
Ce citer ce citer....kompem korang selalu dengar sejak akhir2 ni kan?Ok la saje nak tulis entri ni sebab aku rase sekarang ni dah macam satu fenomena pulak kat Malaysia ni.

Dulu mase Amerika serang Afghanistan,orang sibuk kate antraks,pastu bile Amerika serang Iraq pulak sibuk pasal selsema burung.Tapi time Amerika tak serang ape2,time ni pulak fenomena HKlBr ni menyerang Malaysia.



Macam mane pon aku sebenarnye memang dah berkali-kali dah tengok citer ni kat laptop.Lawak siot.Pasal fenomena ni,tak kire la kat mane aku pegi ade jer orang buat gaye Usop dalam citer ni.Antarenyer adelah gaya tangan beliau yang tak sudah2 meliang-liok.Tak kisah la kat mane sekali pon;kat kolej ke,kat kampus ke,sampai kat Wangsa Walk sekali pon pernah ade tau sebab ade sekali tu aku kat sane,pastu aku dengar la ade orang kat kedai tu cakap "Kite bako je".

                     Antare scene yang aku suke


                               Usop


                            Soley-Soley
Haaa...la ni aku nak senaraikan sikit antare gejale2 fenomena ini:
  • Ramai orang cakap "Kite bako jer."
  • Ramai orang cakap "Ce cite ce cite."
  • Ramai orang cakap "Sabo je la"
  • Ramai orang cakap "Happy birthday to me"bile sambut besday masing2
  • Ramai orang cakap "Memancor"
  • Lagu "soley-soley" selalu didendangkan
  • Tangan meliang-liok
  • Lagu Enjit2 Semut didendangkan semase poco2
  • Ramai atlet2 sukan berlari seperti dalam cerita ni
  • Nick name 'Hassan Mutalib' selalu digunakan
  • Ramai orang nak beli motor macam Usin dalam citer ni
  • Budak2 nak belajar menembak
  • Ramai orang gantikan skirt ngan tudung saji
  • Ade orang sanggup pegi ke Siam atau Indon untok menuntut ilmu
  • Ade orang dengan sengaje melumpuhkan kaki masing2
  • Banyak kat laman sosial gunekan name atau gamba Kak Limah 
Jadi sape2 yang ade simptom ini,sila angkat tangan macam saye.....

Last sekali aku nak ucap tahniah la kat pengarah citer ni,Hassan MutalibMamat Khalid yang dah arahkan citer ni dan berjaya kutip ntah bape juta ntah.Mane la die dapat idea nak buat citer2 camni ek?Harap ade la sekuel ke ape ke yang kurang lebih camni gak.

1 comments:

Unknown said...

Ramai orang cakap "Happy birthday to me"bile sambut besday masing2

>>aku terasa