Sunday, August 21, 2011

Kenape Aku Tak Letak Lagu Dekat Blog



AMARAN!
Entri ni aku rase ade beberape bende yang boleh mengganggu ketenteraman atau sensitiviti orang atau blogger laen.So dinasihatkan pade sape yang nak bace,teruskan.Komen tau jangan tak komen.Yang tersae tu tak payah la nak gatal2 nak teruskan.Nanti korang jugak yang kurang pahala puase sebab mungkin termencarut sebab bace entri ni.So gunelah kursor tu,bukaklah tab baru ke,tak pon tutup je terus.Kesempatan ni jugak aku nak mintak maaf kepade mereka yang terasa sebab memang ade kaitan dengan yang hidup atau yang bakal mati.Tapi ni kan blog aku suka hati aku la.Jangan hack blog aku sudah.Aku tak mintak maaf.

Antare sebabnye adelah:
Memekakkan telinga.
Aku rase ni la sebab yang utama.Mane taknye kalau letak lagu yang slow2 takpe jugak.Ini lagu macam dekat zouk.Boleh pecah gegendang telinga aku tau.Yang boleh pause tu takpe la jugak.Yang tak boleh?
ni je la yang aku mampu pakai...


Habiskan kuota broadband.
Ye la aku ni bukanla belumla kaye sangat.Gune pon setakat broadband maxis je.Kalau nak tau kepade mereka yang tak tau mase gune broadband ni,kalau bukak je blog yang ade lagu,memang cepat data yang die ambik(dekat statistik tu).Aku pernah nak dekat 100mb abis sebab bukak 2 ke 3 blog yang ade lagu ni.Sebabnye walaupon boleh pause lagu dekat blog tu,tapi still kene load lagu tu sampai abis.Kalau lagu setakat 2 saat punye lagu takpe jugak.Ni dah sampai 5 minit.Lagi la banyak mb nyer die ambik.Kang nanti abis kuota dah lembab sudah broadband.Atau name laen memberatkan blog.

Penyebab orang malas singgah blog.
Haaa...yang ini ade kaitan dengan yang ke-2.Tapi nak tambah lagi siket.Ye la bak kate pepatah,rambut same hitam tapi hati lain2.Mane la tau,lagu yang korang pasang tu ade sentuh sensitiviti orang yang singgah blog korang ke.Maksod aku sebab lagu tu la die clash dengan awek die ke atau penyanyi tu baru buat hal dengan die ke.Tak pon senang citer ade orang yang minat nasyid tapi benci hindustan.Ade yang minat korean tapi benci melayu.Macam tu la.So aku ambik jalan tengah dengan tak masokkan lagu.
privasi
Ganggu privasi orang laen.
Sebabnye kekadang aku ade blogwalking dekat library tau.Ade sekali tu aku lupe cucuk earphone ngan lupe mute,bile bukak satu blog ni,abis satu library pandang dekat aku + kate syyhhh dekat aku.Lagi satu aku ni selalu jugak blogwalking pepagi bute.Silap2 bole terkejut orang dekat sekeliling aku tu dah kalau lagu die rancak sangat sampai tahap bole buat aerobic.

Contohi blog laen.
Ni la kan.Bile aku tengok blog yang hebat2,kebanyakan diorang tak pon letak lagu.Bukan la nak kate blog ni tergolong dalam blog yang hebat tu.Tapi tu la aku rase diorang lebih pentingkan isi dekat blog diorang tu berbanding ngan lagu2 tu.

Kesimpulannye aku memang tak akan letak lagu dekat blog.Kalau aku sunyi aku pasang winamp,terus dengar lagu aku suke.

Lepas tu aku ade dengar feedback bile ade entri2 berbaur macam ni.Antarenye:

Blog aku ape kau kesah kan?
Ni bergantung pade niat la kan.Kalau aku,blog ni untuk orang laen bace bukan aku sorang.So kene la jage diorang.
mute!


La mute je la pc tu kan senang.
Ye la sangat....dah kalau mute,secare automatiknye,lagu yang aku dengar dekat winamp tu pon senyap le jugak.
tutup je la teros kan?


Tutup je terus browser tu.Tak payah nak bising2.
Ini ade jugak aku praktikkan.Tapi bile pikir balik kesian pon ade jugak.Maklumla beria tinggalkan komen ngan link supaye singgah blog die.Tapi tu la die.

p/s:Haa ni la die entri ke-100.Nak tau ape yang istimewa sangat pasal entri ni,klik la sini...





4 comments:

farhana hussein said...

a'a. kesian kat kita yang pakai broadband kan. boleh pulak killer song kuat kuat tu. dasat2 :)

Rikajue said...

memang, buka lagu, habis kuota broadband. >.< Dulu saya pasang lagu kat blog tapi sendiri tak suka pula. hahaha... pernah terbuka blog, lagu rock! @.@ hampir tutup browser, bukan tutup blog itu lagi, terkelamkabut sgt. xD

Sir said...

Memang betoll...Saya dah buat research yang lagu menggangu orang sedang membaca ... Macam tak boleh concentrate tambahan lagi lagu yang annoying..

Orang akan tutup selalunya

Hans Hanis said...

yups
betul2
kadang2 letak lagu buat blog jadi sangat berak
ada yg terkejut sebab tiba2 keluar lagu
sebab tu ku pun tak letak lagu
:-)

Jom Sign Up Online Survey Ini Dan Tebus Hadiah Anda