Tuesday, August 2, 2011

Antare Alasan Mase Ramadhan Ni


Biase tak dengar pasal orang time puase ni macam orang puase die puase,orang raye die raye,tapi orang sembahyang die tak sembahyang cume terawaikh je die pegi.Aku rase ni la die alasannye.

Subuh:Hurm baru pukol 5.30 perot dah kenyang dah makan sahor.Tido la kejap..........Pergh dah pukol 8.45     dah,jap lagi ade kelas pulak
Zohor:Huargh ngantoknye.Perot pon dah lapar ni.Biase kan time ni kan time lunch.Tapi APE KATE kite tido dulu nak.Kang bangon la.
Asar :Huh badan dah segar,mate tak ngantok jom ibu2 bapak2 kawan2 kite serang bazaar ramadan!!!
Maghrib:Burpp...kenyangnye perot,ayam percik dalam ni pon tak habis hadam lagi.
Isyak:Eh cite stanza cinta la,dah la minggu lepas miss.Ape jadik dekat Fathia haaa?

Tapi bile puase ngan terawih boleh pulak buat ni pulak alasannye:

Puasa:Ala I nak diet tau!Lemak I banyak tau.Ari tu I timbang 56kg tau.Lagi pon tak puase tak boleh raye tau
Terawih:Ni setahun sekali bhai....lagipon lepas tu ade moreh bhai.Silap2 kalau bapak awek gua nampak gua datang terawih ni kompem die accept gua ni

Semua ni antare ape yang aku dengar+reka sendiri.Ape2 hal pon renung-renungkan dan selamat beramal!Nanti kalau ade alasan baru,akan dipostkan!

0 comments: