Tuesday, January 3, 2012

Cabaran Pertama 2012

Aku rase bile masok je tahun baru,boleh kate <=98% manusia dekat muka Bumi ni pasang azam walaupon azam 3 tahun sudah tak tertunai lagi.Begitu la jugak dengan aku.

Kalau tanye ape azam aku mesti korang pelik kan.Sebabnye azam aku bagi 2012 ni adelah untuk makan ikan bilis.Untuk makluman, boleh kate semua ikan yang halal dimakan yang dijual dekat Malaysia ni aku makan KECUALI ikan bilis.Lantak la ade orang kate ikan ni makan taik orang la,rupe ikan ni macam ular la,ikan ni darah die macam darah orang.Pedulik ape aku.

Kadang2 bile aku pikir balik,pelik jugak sebab ape la aku tak makan ikan bilis.Ape la dosa beliau pade aku?Aku rase ikan tu memang takde dosa pon cume mase kecik2 dulu ade la tulang2 kecik ikan tu yang aku tercekik.Tapi kalau ikan parang yang memang banyak kali aku tercekik tulang tu tak pulak aku berdendam dengan beliau.

Jadi bagi tahun ni,aku nak la makan ikan bilis ni.Dan pade malam 1 Januari yang lalu bermula la era makan ikan bilis aku.
tu nasik goreng udang.dalam tu penuh dengan ikan bilis.dah macam nasik goreng kampung dah


Aku makan nasi goreng tu dekat salah sebuah kedai makan yang glamour dekat Wangsa Maju.Aku dah buat satu entri khas mase aku pegi dulu.

4 comments:

Fyzal said...

unik sungguh azam tahun baru ko.

Ridzwan Mohamed said...

ha3 unik ek?

cik ayuni said...

tu oke lag lgi x makn ikan bilis je..yuni x makan ikan bilis lgsung...tp masih mencuba...

Ridzwan Mohamed said...

ok teruskan mencuba hehehehehe