Tuesday, July 10, 2012

Sesudah Dikuarantin, Digari Pulak...

Seperti mane entri sebelom ini iaitu yang mane menceritakan aku telah dikuarantin, maka entri ini adelah berkaitan dengan aku sebaik sahaja aku dilepaskan daripade kurantin tersebut. Klik sini kalau nak tau entri ape...

Kesahnye adelah sebaik sahaja aku dibebaskan, maka aku pon jalan mundar-mandir la kan seperti orang mamai macam baru bangun tidur.

Kemudian aku pegi la mendapatkan moto aku. Lalu aku memeriksa moto aku tu dan aku cabut terus dari situ bagi meninggalkan tempat tersebut.
bye-bye

Memandangkan mase tidak sangat mencemburui aku ketika itu, maka aku mengambil keputusan untuk menuju ke satu lagi destinasi. Maka, aku pon terus menunggang moto aku ke destinasi yang ade dalam kepala aku ketika itu.

Sampai je dekat sane, aku carik parking la dulu kan. Lepas je turun moto(menandakan dah jumpe parking), aku pon masuk la ke dalam tempat tersebut kan.

Baru betol2 sampai dekat tempat masok tu, sorang lagi guard(tapi kali ni pompuan) tahan aku. Memang aku dah tau dah sebab ape die panggil. Maka, aku surrender dan menyerah je la. Ambik kau, kene gari!



haa..kan kene ikat tu...


Gari dekat sini bermaksud beg aku telah pon diikat zipnye. Biase la kan, dah kalau bawak beg masok pasar raya mesti la kene ikat begnye kan. Especially dekat Mydin. Ye la takut kalau2 bawak lari barang2, lepas tu taruk dalam beg. Lepas tu lari. Tapi aku tak buat macam tu ye. Alhamdulillah, sampai sekarang aku masih tau yang mane haram dan yang mane halal,

0 comments: