Thursday, September 13, 2012

Kampung Takde Wayar...

Dekat Malaysia ni, terutamanye dekat Semenanjung, aku boleh jamin la hampir semua kampung adenye kemudahan elektrik, air, dan semestinya tandas bagi setiap rumah walaupon kekadang masih ade lagi tandas yang letaknye dekat luar rumah kire2 yang sebatu berape langkah sangat jaraknye dari pintu belakang rumah. Banding dekat India, tandas pon payah nak carik.

Merujuk kepade tajuk di atas, kampung yang aku maksudkan ini bukanlah sebuah kampung yang terletak di suatu tempat di dalam tanah pedalaman yang sangat jauh ke dalam sehingga memerlukan seseorang itu naik perahu, panjat gunung, berjumpa dengan tenuk dulu barulah sampai ke kampung ni. Malah, tidak keterlaluan untuk dikatakan kampung ini senang je kalau nak acces sebab orang kayuh basikal pon boleh sampai ke sini. Tak percaya, tunggu la route Le Tour De Langkawi nanti. Tahun2 sudah, lalu je diorang dekat2 sini.
sampai lari dari rumah sebab takde tandas...

Jadi ape yang dimaksudkan dengan tanpa wayar ni adelah seperti gambar di bawah ni:

Minggu lepas, aku ade pegi dekat sini sebab sedara aku kahwin. Lokasinye dekat Chaah, Johor. Lepas makan, sempat la jugak try line die laju ke tak kan. Maklumla dah name pon kenduri kahwin, takkan la orang datang sini sebab nak online je kan.
sempatla menggoogle

Linenye boleh tahan jugak la maybe sebab tak ramai orang yang gune kot. Maka aku sempat la jugak google  muka budak yang tayang bontot punggung (sopan sikit)lepas tu tau malu tu kan.Tapi nak bukak YouTube tengok Gangnam Style tak lepas la. Dah sampai time die lembap agaknye.  

4 comments:

yuyu said...

singgah sini.. :)

Ridzwan Mohamed said...

silelah...

Everything's Everythings said...

untungnya dpt internet free ^^

Ridzwan Mohamed said...

itu la die.ade mase jugak.kalau time ramai org, slow la jadiknye