Friday, April 8, 2011

Meleleh Je Kejenye

Haaaa jangan nak pikir yang bukan2 pulak pasal entri ni sebab bace tajuk die.Yang sebenarnye yang meleleh tu adelah air yang keluar dari hidung dan kalau dalam bahasa parsipasarnye adelah hingos.Tau hingos.Kalau dalam scientificnye mucus.Betol kan?Kalau tak betol silala betolkan ek.


Dalam banyak2 penyakit yang aku pernah hidap,penyakit ni la paling sakit sekali.Bukan sakit ape,tapi sakit HATI.Diulangi sakit HATI.Mane taknye,meleleh je keje die.Ni mase aku taip entri ni pon die tengah meleleh.Nak penuh dah bakul sampah kat bilik aku disebabkan banyak tisu.


Lagi satu yang buat aku sakit hati nak makan pon tak rase.So makan sekadar rase kenyang je.Jadi kenikmatan makanan tu tak dapat rase.Kalau demam lain,memang kadang2 makan pon tak selera kan.Dah badan tak bermaya je.Yang bes pasal demam pulak,kadang2 boleh dapat MC then tak payah pegi kelas.Tapi ni tak bermakna aku ni sukekan penyakit.


Last sekali,cubela korang semua time selsema ni pegi la jalan2.Tibe2 korang nampak la segerombolan awek2 cun.Kompem la korang cover macho baek punye.Tak ke malu korang sedang asyik cover tu,tibe2 je meleleh je dari hidung.Mesti kene gelak punye la.Pastu dapat gelaran budak hingusan.Silap2 terbersin sikit punya kuat sampai sebatu boleh dengar.

Ni pon dah kurang dah mood aku nak tulis entri ni lagi disebabkan ni.Ok la habis kat sini je la ek.

0 comments: