Friday, April 1, 2011

Jangan Ngada-Ngada Nak Sambot April Fool Ni

"Eh Wan ade ulat melekat kat seluar kau"ape lagi menggelabah la aku carik ulat tu kat seluar aku.Tapi lepas tu semua member2 pakat dok gelak2.Kurang asam boy punye budak.Rupe-rupenye aku telah di'april-foolkan'oleh mereka semua.Mase ni aku dalam darjah 2 atau 3 la kalau tak silap.



Memang sedap la kenakan member masa ru.Sampai tahap nak terguling-guling aku gelak kat diorang.Tapi mase tu ye la belum mumaiyiz lagi kan?Hehehe.Sekarang ni dah matang la katakan kan?Baru aku tahu yang haram kalau kite sambot 'april fool' ni.Nak tau kenapa?

Gini citernye.Mase dulu mase zaman Perang Salib dulu,kan kite tau yang Tentera Islam kan kuat.Boleh kate seluruh Sepanyol la kan dah jadik Empayar Islam.So,Tentera Salib yang memang dengki lagi busuk ni perah kepala otak diorang ni camner nak jatuhkan empayar Islam ni.
Perang Salib



Last diorang dapat satu idea.Aku lupe lak ape yang die buat.Tapi yang pasti diorang ni pergi serang bandar2 Islam kat Sepanyol mase tu.Orang tua ke,pompuan ke,budak kecik ke,orang bunian kurang upaya ke,semua diorang bunuh.Lahanat punye askar.Tak gentleman langsong.
Perang Salib

Pastu ade sekali kat bandar ni semua penduduk kat situ menyorok kat dalam rumah takut dibaham dibunuh oleh lahanat2 ini.Untuk menyuruh penduduk kat situ semua keluar,Si lahanat ni tadi buat announcement "Perhatian kepada semua penduduk kat sini,anda dibenarkan keluar dari rumah masing2.Kami berjanji kami tidak akan mengapa-apakan kamu semua.Kamu semua diberi kapal untuk keluar dari tempat ni.Ulang suare...........Sekian harap maklum"
Hero Islam Dalam Perang Salib,Salahuddin Al-Ayubi(Gambaran Pelukis)



Bile dah dengar tu,kompem la kite semua keluar kan?Kalau aku pon same sebab nak la tau yang awek aku kat rumah seberang jalan tu sihat ke tak kan?Tapi tau ape yang si lahanat ni buat?Haa ni die.Bile keluar je si lahnat ni ape lagi bako je rumah orang2 Islam kat situ.Orang2 Islam kat situ semuaye terkedu bile tengok camtu.Lagi menyayt hati lepas tu semua orang Islam kat situ mati kene bunuh.Kapal2 yang si lahanat janji tu pon diorang bako.

Lagi satu versi yang aku dengar mase kat sekolah dulu,orang2 Islam ni sempat naek kapal tu.Tapi tanpa diorang tau kapal tu semua dah dibocorkanoleh lahanat2 terbabit.So,mase dalam pelayaran tu,kapal yang orang Islam naek tu pon tenggelam.

Jadi,tarikh peristiwa ni berlaku adalah pada 1 APRIL taun tak tau la.Ini merupakan kejayaan(berjaya la sangat)lahanat2 ni atau orang2 Kristian memperbodohkan orang Islam.Jadi kite ni sebagai orang Islam takkan nak memperingati atau menyambot hari ni.Ni dah kire kite pon macam meraikan si lahanat2 ni kalau kite kenakan orang laen pastu sebut "APRILFOOL".Padahal die yang fool kan.

0 comments: