Thursday, April 7, 2011

Macam-Macam Pulak Cerita

Baca suratkhabar hari ni?Tak kesah la suratkhabar ape pon.Kalau tak,pegi la beli.Tapi ikot naseb la entah kedai tu dah habis suratkhabar ke,nak tutup dah ke.Mane la tau.
Bukan hape,aku ni bukan la duta mane2 suratkhabar dekat Malaysia ni sebab dok promote suratkhabar hari ini.Kisahnya bermula begini:
Pada suatu petang yang indah,burung2 berkicauan,alarm kereta pon berkicauan dan tak lupe siren2 ambulans atau kereta2 polis yang lalu depan kampus aku ni.Mase lepas sembahyang Zohor,tiba2 hensetku turut berkicauan.Dan tertera la sms"Darling,are ok today?Salam hari ni kelas lamcat sikit dalam pukul 3 sebab saya ade urgent"Saje je highlight lamcat tu sebab memang macam tu la yang terpapar pada henset aku.

Pade mase tu,tertera la jugak yang waktu pada ketika itu menunjukkan pukul 1.45ampm.Untuk menghabiskan sisa2 hidupaku pon pegi la lepak library.Boleh kate semua suratkhabar kat situ aku bace kecuali suratkhabar bahasa cina ngan tamil je.So macam2 cerita la yang aku baca.

Contohnya,sorang pegawai kastam mati di bangunan SPRM.Kesimpulan yang aku boleh buat,jangan la main rasuah sebab kes orang yang mati dekat banguna SPRM dulu pon tak selesai2 lagi.Jangan terima,bagi atau nampak sebab nampak pon kena tahan jugak kan sebab dah jadi saksi.Kan dah bazir mase tu.Kalau tak boleh jugak baca blog aku ni.
Takkan tak tau ni ape?


Next punye berita adelah pasal telur.Tak tau telur?Tak pe la.Tapi cerita kali ni pasal telur tiruan.Macam2 sekarang ni.Semua nak tiru.Jangan lepas ni perempuan pon nak tiru sudah.Kang tak pasal2 aku tak kawen kang.
Perbezaan antara ori dengan spicytiruan


Lagi satu pasal pengkebumian wira negara yang telah terkorban semasa dalam misi untuk mengesan komunis.Al-Fatihah untuk beliau.
Solat jenazah di Bukit Aman


Last sekali,nasihat aku jangan beli suratkhabar esok.Kalau nak beli jugak pastikan ruangan sukan dekat belakng tu tak de.Sebabnya,mesti kecoh pasal MU menang lawan Chelsea malam tadi.1-0 je kan.

Ceh saje je gurau,jangan nak dakwa aku bawah Akta Hasutan pulak nanti ek.

5 comments:

ShafiqIzwan said...

apsal lambang MU dilarang masuk ha? haha.

FariehanIbrahim [LBC] said...

kalu ada surat khbr esok, mmg power r! ahahaa ^_^

RIDZWAN MOHAMED HUSSIN said...

shafiq:bukan dilarang
fariehan:kalau ade suratkhabar esok,suka lah kaki2 nombor ni

nasri said...

aku jarang beli paper on weekdays.. weekend baru bli.. weekdays bca paper online jer... hehe~

RIDZWAN MOHAMED HUSSIN said...

Nasri:oooo ye ke.aku ni pon sebab dok lepak library.dah tak de mende nak dibaca