Wednesday, December 28, 2011

Nyaris Tak Jatuh!

Bende ni dah banyak kali dah aku berlaku dekat aku.Cume aku je yang tak ambik pedulik sangat.Tapi sebab aku dah tak tahan dah aku tulis jugak entri ni.Ni blog aku kan.Aku punye suke la aku nak tulis ke,kire ke,bace ke,hape ke.Bukannye blog Izara Aishah pon nak kene mintak permission die dulu nak tulis ape.
bukannye blog beliau ni pon yang nak aku update


Kesahnye selalu berlaku mase aku balik dari kelas.Biase la,bile balik dari kelas,pale otak aku ni jarang memikirkan perkare2 laen terutamanye hal2 politik atau seumpama dengannnye sebab boleh kate 86.58% pale otak aku mase tu dah pikir tidur.Maklumlah dah penat kan.

Sebab daripade tulah aku jalan menonong je tanpe menghiraukan keadaan sekeliling.Kalau ade Izara Aishah lalu belakang aku pon belom tentu aku perasan.Tapi aku yakin bende tu takkan terjadik sebab ape jadahnye die buat dekat situ ditambah pulak situ kawasan kolej lelaki.Disebabkan dekat kolej aku tu ade buat renovation,jadik banyak la beg2 mayat simen bergelimpangan dekat2 situ.Jadi bile agaknye pekerja tu kaut simen tu,jadi mesti la banyak kan serpihan2 die jatuh kan.Bile dah banyak,nanti die jadik macam batu la kan.Bile dah kering,make jadi keras la kan.Tengok je la gambar dekat bawah ni.
dah timbul dah.macam dalam gua pulak.siap ade simen tu lagi


 Sebab bende tu la aku selalu nyaris terjatuh.Sebabnye kaki aku selalu tersadung dekat situ.Untuk makluman,aku hanye NYARIS  je tau.Belom pernah terjatuh lagi.He3.Kalau tak malu la aku.Tambah pulak aku ni kan kurang tinggi.Kan dalam sains makin rendah suatu bende tu,makin stabil la kan.Tapi  lagi yang tak bestnye adelah mood untuk tido terus hilang sebab terus segar lepas kaki tersadung dekat situ.Terkulat-kulat je lepas tu.

0 comments: