Thursday, February 2, 2012

Eh, Ade 10 Sen Baru La!

Seperti mane orang laen,mesti dalam satu hari tu ade buat bende yang diberi name usus naga urus niaga atau jual-beli.Aku tak tau la kedua-dua bende membawa maksud yang same atau ape sebab aku bukan budak bussiness pon mahupun akaun.

Korang mesti buat punye la.Contoh yang paling senang adelah beli mamee.Tu kire jual-beli la kan.Tak pon nak masok tandas awam.Paling tidak 30 sen kene caj kan.

Ok la,sebenarnye aku nak citer pasal duet je.Kesahnye aku ade la beli barang ni.Seperti lazimnye,aku jarang bawak duet syiling bebanyak kalau keluar.Tujuannnye malas nak berat2 wallet,bising,dan paling penting aku nak balik duet syiling bile cashier bagi baki.Memang dah jadi tabiat aku yang suke kumpol duet syiling terutamenye bile nak dapat baki.Bukan nak bermegah atau riak atau seumpama dengannye,alhamdulillah,untuk sem lepas je duet syiling yang aku kumpul cecah la jugak RM110.

Balik semule pade kesah aku tadi,time belek2 duet2 tu lepas beli barang tu tadi,aku dapati satu syiling ni laen macam je.Memula aku ingat die bagi token maen dekat arcade game ke.Sekali lagi tengok tertera tulis Bank Negara Malaysia.Ingat baru nak ban kedai tu tadi.Rupenye aku yang bengong.

ni lah die!


Sementare penggunaannye masih belom lagi meluas atau banyak,aku buat keputusan untuk simpan dulu duet tu.Kalau biasa orang kedai tanye ade syiling tak,aku terus dengan pantas jawab "takde!".Aku sanggup tambah lagi barang bagi genapkan terus bayaran tu.

0 comments: