Friday, February 10, 2012

Mungkin Sebab Tu La Orang Datang Awal

Hari ni adelah hari Jumaat yang merupakan penghulu segala hari.Kalau nak ikutkan dah masok hari Sabtu dah kot sebab kan kalau ikut Islam,lepas Maghrib je dah kire hari lain.

Cakap pasal hari Jumaat,mesti la ade sembahyang Jumaat kan.Ape yang aku nak postkan ni adelah ape yang aku alami tadi mase nak pegi masjid.

Aku pegi dalam lebih kurang 5 minit sebelom azan la.Sampai dekat tangga masjid tu,memang ramai bebudak yang rate2 nye sekolah rendah lagi la.Nak ikutkan boleh tiap2 minggu aku tengok situasi yang same cume yang berbeza sikit dari minggu2 lain adelah boleh kate semua budak dekat situ tadi pegang burger.
gambar hiasan...bukan la burger macam ni.



Aku pelik jugak la.Aku ingat diorang beli burger tu.Lepas tu aku pikir balik ade ke orang jual burger time2 camni nak2 pulak dah dekat masok waktu.Biasenye orang jual burger malam je kan.Jalan depan sikit,lagi segerombolan bebudak datang lagi dengan masing2 dekat tangan ade burger sorang sebijik.

Kesimpulannye,bukanlah aku jealous pon dengan bebudak tu semua,sebab mase aku time2 diorang tu banyak kali jugak aku dapat bende2 tu semua mase sembahyang Jumaat.Tapi bukanla burger,cume kadang2 dapat gula2,kadang2 kalau nasib baik,dapat la jugak nasik.Tapi sekarang nak dapat pisang pon payah dah.Sekarang ni,adekah bende2 ni semua adelah strategi untuk orang datang masjid ke ape ha...?

4 comments:

shamyheart said...

sekarang ni, dah tak de ek?

Ridzwan Mohamed said...

dekat sesetengah masjid ade la

CikPuan FiDa said...

semoga yg dtg tu , dtg kerana Allah bukan kerana makanan ..mudahan...amin...

Ridzwan Mohamed said...

insya-allah...