Thursday, February 23, 2012

Malang Tidak Berbau,Tapi Bende Ni Memang Berbau!

Nak dijadikan cerita,ade satu hari ni,aku jalankan rutin harian aku macam biasa tanpa ade perasan tidak sedap hati atau seumpama dengannye langsong pade ketika itu.

Macam hari2 biase,aku akan gerak ke kelas lebih kurang 10 minit sebelom kelas bermula.Untuk ke kampus,aku kene la turun dari bilik dulu sebab tak pernah dibuat mane2 student dekat kolej aku ni bawak naek moto ke bilik memasing.

Dari jauh memang takde bende yang asing atau ganjil pon pade moto aku tu.Tapi bile dekat,tu dia,suatu objek yang dinamakan taik burung betol2 ade atas seat moto aku.Naseb bukan dekat depan betol.Kirenye dapat la aku duduk kalau aku tak basoh dulu.
these birds make me angry!


Tapi manusia mane yang biar je supaye die boleh duduk dan membawa kemana saje bersama taik burung tu tadi.Aku pon dengan confidentnye pegi tolak moto aku tu pergi dekat sikit dengan paip.Mujur aku parking dekat dengan surau.Jadi gune la sikit air surau ek.Sikit je pon.Semalam aku tengok ade pak arab siap basuh Rexton lagi kat situ.

Lepas tu,memang malang tu tak berbau,pusing2 je kepala paip tu,setitik pon tak keluar.Yang keluar adelah perasaan bengang aku la.Aku nekad ambik je kain buruk dalam moto aku tu,terus aku sental.Tapi mane la nak bersih sangat kan bile kering je.Ingat ape,dry cleaning ke?

Aku pon duduk atas moto tu ke depan je.Habis je kelas ari tu,aku teros buat operasi.

0 comments: