Wednesday, March 7, 2012

Hari Hebat Aku!

menjalani kehidupan harian seperti biasa


Aku jalankan kehidupan seharian aku macam biasa hari ni.Kalau dalam entri yang lepas,korang tau la ape yang aku alami hari ni.Nak tau entri ape?Klik sini.

Lepas azan je aku terus ambik wuduk,pastu terus sembahyang zohor.Lepas tu aku dengan rilek je bawak moto dengan berhemahnye menuju ke kampus.

Setibanye aku di sana,aku dapati banyak dah moto2 coursemate aku yang lain.Aku pelik jugak asalnye sebab biasenye aku la insan yang paling awal sampai.Tapi aku biar saje rase pelik itu daripade terus menghantui aku.

Test aku tu diadekan dekat tingkat atas,so dengan rase malas untuk panjat tangga,aku pon ambik keputusan untuk naek lif.Ngam2 je bile aku sampai nak tunggu lif,lif tu pon memang baru sampai dekat tingkat bawah.Tengok2 je orang yang keluar dari lif tu adelah member aku.Lepas tu die tanye aku yang aku dah ambik test ke belom?Belom sempat aku jawab,pintu lif dah tutup.Daripade situ,kening aku dah mula berkerut

Sampai je dekat atas tu,aku nampak member aku dekat luar bilik untuk buat test tu.Dengan pantas aku tegur diorang.Tegur punye tegur last2 die cakap kau tak ambik test ke?

Aku jawab korang dah ke?Diorang kate dah...Maka,bertambah kerut la aku.Dengan rase berani dan confident akibat seribu satu soalan aku tadi,aku pon jengah dekat pintu bilik tu tadi.

Haaa.....tu dia!Ape yang aku nampak tu baru betol coursemate aku tengah khusyuk jawab test.Ape lagi,tepuk dahi la aku.

Dengan pantas aku sambar kalkulator aku dengan bekas pensel aku untuk jawab test tu.Masok2 je dalam bilik tu terus mintak maap la dekat lecturer aku tu.Bincang punye bincang,alhamdulillah aku dibenarkan jawab test tu tapi lepas semua orang dekat situ habis jawab.Aku tengok member2 aku yang lain senyum je kat aku.Tak gune!

Tapi aku jawab bukan dekat bilik tu,tapi dekat bilik mesyuarat memandangkan lecturer aku tu tadi ade meeting.Special tu.Mujur ade sorang lagi teman yang senasib dengan aku.

Sebenarnye semua ni terjadi bila aku rase yang test tu start pukul 2 tapi hakikatnye pukul 2 tu dah habis dan ini bermakna test tu start pukul 1.By the way,dengan datang lambat + jawab test dekat meeting room,hebat tak aku?Ha3

0 comments: