Wednesday, October 12, 2011

Ragam Blogger

AMARAN!
Entri ni meme ade kaitan dengan yang hidup mahupun atau yang bakal mati.So mane2 pihak2 yang terasa tu dinasihatkan tak payah la nak teruskan pembacaan ni kalau dah tak dapat tahan dah.Bukak new tab atau tutup je terus browser tu.Jadi kesempatan ni aku nak mintak maap la kepade mereka yang terasa tu ek.

Sekarang ni kalau korang semua perasan bagus,aku ade join banyak segmen.Pedulik ape aku kan orang nak kate aku apekan.Persetan kan semua tu.Ade aku susahkan?

Segmen2 yang aku join ni kebanyakannnye adelah segmen bloglist.Daripade segmen tu la aku buat blogwalking.Setelah buat blogwalking,beberapa perkare aku telah kenalpasti dan ingin sekali aku buat statistik berdasarkan bende yang aku buat tadi


  1. 100% blog yang aku datang tadi adelah milik manusia bukannye milik jin,syaitan,iblis,binatang replitia,mamalia,berdarah panas mahupun sejuk atau yang setara dengannye.
  2. Hampir 59.25% blog aku yang aku terjah tu adelah blog kaum Hawa manakala selebihnye iaitu 40.75% adalah milik kaum Adam.Tiada ruang untuk kaum lain!Tak diiktiraf!
  3. Lebih kurang 76.75% daripade keseluruhan blog budak pompuan yang aku terjah berwarna pink beserta dengan widget2(lama nak load) berbanding dengan masa untuk blog budak lelaki load yang hanya sama dengan lagu aishiteru untuk sampai ke penyanyinye start nyanyi mase start tu.
  4. Jika digabungkan semua hampir 45% blog yang aku terjah tadi mengandungi lagu baik pompuan mahupun lelaki.Jika semuanya dibuka serentak,bunyi mungkin boleh menyamai kekuatan bom atom yang mungkin boleh didengari sehingga ke Pulau Jawa sekiranya anda membukanya di Jakartalah!
  5. Hampir 100% blog yang aku terjah tadi milik bangsa Melayu (mungkin ade yang berbangsa Negrito tapi sebab dah dibesarkan dalam budaya Melayu,maka berlagak Melayu la beliau) disamping menggunakan bahasa Melayu walaupun keluar loghat negeri mane sekalipon atau jika ia bahasa rojak,ia tetap mengandungi bahasa Melayu.
  6. Lebih kurang dalam 30% blog masih menggunakan word verification bile nak komen.
  7. Hampir separuh blog yang aku terjah tadi memerlukan komen seseorang itu diapprovekan dulu sebelum disiarkan di dada2 blog masing2
  8. Lebih kurang dalam 45% menggunakan pop-up,35% lagi gune embedded below post dan selebihnye gune full page untuk comment.No comment tiada dalam senarai baik hitam,hijau mahupun putih
  9. Kebanyakan umur blogger yang aku terjah tadi adalah +- 5 tahun daripade umur aku.Ini disebabkan aku tengok profile diorang yang mane kebanyakannye masih belajar dan bekerja di samping melalui cara penulisan dalam blog.Tak tahu la ade yang berstatus nenek bercucu 16 yang menyamar dan menggunakan bahasa2 anak2 muda masa kini.
  10. Hampir 95% blog yang aku terjah tu berdaftar dengan Nuffnang.Aku sempat klik beberapa iklan pada blog yang aku terjah tadi sebab aku tengok iklan die menarik;sogo ade buat sale 13-16 Oktober ni.Ini tak bermakna aku ni kuat shopping.Aku klik sebab bende yang aku nak sekarang ni termasuk dalam iklan tu.

gambar hiasan;template lame...


Aku rase cukupla dulu kot.Tak nak komen banyak2 sebab takde sape pon yang perfect.Untuk korang yang puas hati mahupun yang tidak puas hati tu sila la komen jugak ek.Sikit sebanyak aku boleh improvekan.Kalau nak mengutuk tu silakan la sebab aku tak kesah pon.TAPI sile gune id yang sebenar ye.Jangan ngada-ngada nak gune Anonymous tau.Berani kutuk berani tunjukkan diri la.

7 comments:

Unknown said...

heheheh...
sabar je la...
urut dada dengan minyak angin sikit...

Unknown said...

part lagu tu yg tak boleh blah..huhu

m said...

ahha. bagus juga kalau ada buat statistik mcm ni. bole nilai2kan. tapi yg sebenarnya, less is more kan? happy blogging =D

Nisa Greennnpanda said...

wah.. siap wat statistik la ye. thanks singgah my blog.. ^_^

Dylla Abas said...

hehehe..suka entri ni..thumbs up!!

Unknown said...

blog kaum hawa warna pink ek..termasuk lini la..nnt tukar warna lain lak

Ca Ezah said...

alamak...terkena la..haha..blog ca pink.hehe..

wan dak utm ea...dah dekat la kita..haha