Friday, October 5, 2012

Memang Aku Tau Tak Salah Pon

Dalam paper hari ni, terpamapang jelas pasal satu peraturan baru yang dikuatkuasakan DBKL yang mane driver2 boleh belok kiri terus tanpa ambik pedulik pon yang traffic light mase tu tengah merah asalkan takde kenderaan atau orang melintas mase nak terus belok tu.

Ape yang aku katekan bende ni agak bagos la. Bagi aku menyenangkan jugak la. Lagi pon kalau nak diikutkan, memang aku selalu buat bende ni. Hehehehe.

Aku memang ikut Oppa Gangnam style Putrajaya sebab dekat Putrajaya memang macam ni la. Pusat pentadbiran Malaysia! Sepatutnye semua bandar yang ade dekat Malaysia buat macam tu.

Tapi dalam bagus2 ni jugak, kene la betul2 pastikan yang takde kenderaan atau pejalan kaki atau anasir2 yang menghalang daripade terus belok kiri ni. Karang tak pasal2 pulak terlanggar kereta sampai jadik macam tin biskut la. Paling penting pastikan takde la sampai boleh meragut nyawa. Ye la mane tau, bawak kereta BMW X6 yang tinggi tu sampai tak terperasan ade orang kurang inci yang melintas kan.

Bagi aku, ini adelah suatu usaha yang bagus bagi nak elak jalan daripade terus jam

2 comments:

MAY said...

byk kali da jmp sign belok kiri jika tiada kenderaan atau pejln kaki.dorg ni br tau ke???hadeiiii....tu pun kne announce ke?

Ridzwan Mohamed said...

tu la psl.kekadang skt hati je bile tgk ade setengah driver yg mcm tak phm bahasa ni