Wednesday, October 24, 2012

Satu Malam Di Yazid Burger

Pade 17 haribulan yang lalu merupakan hari bahagia aku. Hal ni adelah bukan disebabkan aku baru dapat awek atau bernikah. Tapi ianya adelah tarikh di mana aku habis exam. Dan nak diberitahu, pade malam tu jugak, aku dan beberape orang member aku pegi Shah Alam bagi menikmati burger ni.

Sehabisnye exam pade hari tersebut, aku pon cam biase la online dulu kejap, update ape yang patut, maklumlah dah bebas kan. Lepas tu, aku terus balik bilik carik member2 aku dan tanye diorang ade hal pade malam tu.

Lepas tu, aku pon balik rumah kejap sebab nak ambik kereta Moto simpan dekat rumah la.  Sebab kuantiti member yang nak ikut tu melebihi had yang dibenarkan dengan motosikal.

Dalam lewat petang2 tu, kitorang pon gerak la dari kolej menuju ke Shah Alam. Aku ikut highway DUKE je sebab kurang sikit jamnye walaupon agak jauh sikit berbanding dengan ikut Federal highway. Lepas tu, kitorang singgah kejap dekat UITM sebab nak ambik lagi member. Jadi kitorang pon sembahyang je la dekat UITM tu memandangkan waktu Maghrib dah masuk dan tempohnya yang agak pendek.

Lepas tu ape lagi. Bermulalah acara kemuncaknye. Memula sesat jugak nak carik kedainye. Memang tau dekat Seksyen 7, tapi celah mane tu yang tau tu. Rupe2nye tak jauh dari Unisel.

Dan ini merupakan burger yang kitorang order.


satu kilogram tau!diulangi, satu kilogram!
Lepas membedal burger yang besar macam tu, member aku ni rase tak cukup lagi. Jadi tambah lagi setengah kilo bagi memuaskan hati. Tapi sayangnya pada malam tu hanya ade daging je. Ayam ke kambing ke lain2 takde. Tapi takpe puas hati. Harga bagi sekilo burger tu RM40.00 dan yang setengah tu RM20.00. Kiotorang berlima, jadi pandai2 la.

Dulu, kalau korang ingat aku ade jugak pegi makan burger bakar. Dan kalau nak tau, boleh la klik mane2 yang korang suka.

 Rawang Burger Bakar

Burger Bakar Abang Burn 

3 comments:

Mrs Velentine said...

1 kg..muak makan burger besar mcmni

kartikel.com said...

layan ni. pergh!

Ridzwan Mohamed said...

Mrs Velentine: sbb tu mkn ramai2

kartikel.com: memang layan